woensdag 9 maart 2011

Week 13 - TH1b

Dinsdag 1 Maart - 6e uur

De klas is rumoerig en druk maar als ze eenmaal zitten en ik de les begin worden ze stil (al heel anders dan KT1b).
Ik leg het verschil uit van Can en Could, er ontstaat een leuke discussie en de leerlingen doen goed mee.
Daarna volgt een uitleg over de WH-questions. Ze begrijpen het snel en ik zet ze aan het werk met de oefeningen in het boek.
Het nakijken gaat zonder problemen en uiteindelijk heb ik nog een kwartier over, aangezien ze donderdag een SO hadden zette ik ze aan het werk met het oefenen en leren van de woordjes. Hiermee heb ik de rest van de tijd kunnen vullen. Ondanks dat ze wel wat drukker werden was er verder niets wat betreft orde verstoringen o.i.d.

Coach's Quotes:
- Let erop dat je niet steeds dezelfde de beurt geeft, sommige leerlingen hebben altijd hun hand omhoog.
+ Je legt het prima uit en zet de leerlingen aan het werk. Na een poosje worden de leerlingen onrustig en wil jij verder, je zegt niets en kijkt in het rond, dit werkt, goed zo.



ABC
Aan de hand:
Ik kan mijn lichaamstaal aanwenden om een klas stil te krijgen.

Belangrijk voor mij:
Soms betrap ik mezelf erop dat ik het ene moment streng voor de klas sta en het andere moment een lach om mijn mond heb hangen naar een leerlingen toe. Tijdens de P-lessen op school leren wij dat de lichaamstaal congruent met de boodschap moet zijn. En ik weet dat ik dit soms laat gaan.

Conclusie:
Ik heb een duidelijke effectieve lichaamstaal maar soms laat ik het te snel varen en vervang ik het door andere emoties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten