Aantal geven lessen tot nu toe: 8
Aantal toetsen nagekeken: 1
Vooruitgang P-Taak 4: 40%
Dinsdag 4 Januari
De toets komt er aan en daarom is het tijd om het hoofdstuk af te gaan sluiten.
Daarom: grammatica!
Vandaag ging het om vragen maken met to be, can en to do. En om ontkenningen maken met not + to be, can en to do.
Ik wist niet wat mijn coach precies in gedachten had deze eerste les na de vakantie en daarom had ik van alles voorbereid. Eenmaal op school wou ze echter bezig gaan met grammatica, en toen had ik nog een uur om mijn les daaraan bij te stellen.
Maar ondanks dat ging het allemaal prima. De uitleg ging goed en was duidelijk. Mijn bordgebruik was overzichtelijk en handig en de leerlingen begrepen het al snel.
De ontkenningen viel voor sommigen wat zwaar. Al maakte de vaak geziene combinatie CAN'T na deze uitleg meer duidelijk.
Deze les verliep prima en mijn uitleg was duidelijk. De leerlingen kregen huiswerk en de volgende les zouden we de opdrachten van de ontkenningen nakijken.
Woensdag 5 Januari
De ontkenningen werden nagekeken en daarna gingen we verder met de possesive ' en de 's!
Ik gaf uitleg over hoe het zat bij mensen, dieren en dingen, en daarna mochten de leerlingen de theorie toepassen op zinnen die over mensen en dieren gingen. De leerlingen begrepen dit al allemaal en tijdens het nakijken bleek dit nogmaals. Daarna kwamen we aan bij de persoonlijke voornaamwoorden. De leerlingen moesten in een brief met gaten, de juiste vorm van een passend voornaamwoord invullen. Dit bleek lastig en daarom gaat de volgende les over de voornaamwoorden.
De laatste opdracht die ze deden ging weer over ontkenningen en toen ik na het nakijken vroeg of iedereen dit nu begreep antwoordde de hele klas met een duidelijke JA! En dan voelt het goed om voor die klas te staan.
Coach's Quotes:
4:
- Neem de opdrachten van te voren met de klas door. Zodat zij weten wat er van ze verwacht wordt. Anders stoor je ze tijdens hun werk.
+ Je wenst iedereen een gelukkig nieuwjaar (leuk) en verteld dat we gewoon doorgaan met Hoofdstuk 2 en dat de toets er aan komt, prima!
+ Erg overzichtelijke en duidelijke mooie inleiding!
+ Nog 20 minuten, je gaat verder met aantekeningen en uitleg, goed!
Je loopt door de klas en helpt waar nodig, prima.
5:
- Je laat de leerlingen doorwerken. Ik snap niet waarom je oefening 3 niet gaat nakijken. Je bent met de bezits S begonnen, maak dat ook af anders raken de leerlingen afgeleid.
+ Je laat een aantal leerlingen hun voorbeelden voorlezen. Je zegt ook dat het goed is, prima, met complimentjes kom je een heel end.
Woensdag 5 Januari - Mentorles
Mijn coach heeft een mentorklas, alleen tijdens dit uur was ze druk bezig met drie leerlingen en een 'maandverband issue'. Daarom probeerde ik de les in goede banen te begeleiden.
De leerlingen zaten achter een computer en werkten aan school. Sommigen deze Engelse vocabulair anderen deden speciale oefeningen voor Engels of Frans en enkelen zaten heel kort op hyves en game sites...!
Mooi dat je je blog bijhoudt....daar zul je nog veel plezier van krijgen. Goed vind ik het dat je steeds de tops en tips van de coach noteert. Probeer wel om steeds ABC'tjes te noteren. Dat is later handig voor je Assessment en je pop voor jaar 3.
BeantwoordenVerwijderen